Historie

V roce 1919 byla v České Lípě otevřena nová továrna na výrobu železničních vagónů, nazvaná Nordböhmische Wagonen und Maschinen baugesellschaft G.m.b.H. Po několika úspěšných letech se ale koncem dvacátých let minulého století dostala továrna díky probíhající hospodářské krizi do vážných ekonomických potíží, kdy hrozilo i uzavření výroby. Tehdy vstoupil do této společnosti s velkým finančním podílem úspěšný průmyslník baron Ringhoffer. Zachráněnou firmu počátkem třicátých let přejmenoval na český název BOHEMIA, vozovka a strojírna s.r.o. v České Lípě. V roce 1933 byla v této českolipské vozovce otevřena i karosárna automobilů, nesoucí název KAROSSERIA BOHEMIA. Díky tomu, že rodině Ringhofferů patřila i kopřivnická automobilka Tatra, tak se v České Lípě karosovaly především osobní vozy Tatra 57A a 75, ale vyráběly se zde i karoserie pro užitkové automobily a autobusy. I když výroba automobilů v karosárně Bohemia netrvala dlouho a byla ukončena již v roce 1936, neboť opět vznikl požadavek především železničních vagonů, vznikl zde neurčitý počet automobilů Tatra s velmi pěknými karoseriemi.

2023